پژوهشگران در اجلاس جهانی بهداشت، راهکارهایی مشخص و قابل اجرا برای کاهش ۵۰ درصدی مرگ‌های زودرس قبل از سال ۲۰۵۰ را ارائه خواهند کرد. این راهکارها بر بیماری‌های اولویت‌دار تمرکز دارند و به اهمیت سرمایه‌گذاری‌های بهداشتی اشاره می‌کنند.

پژوهشگران ارائه می‌دهند؛ راهکارهای کاهش ۵۰ درصدی مرگ‌های زودرس تا سال ۲۰۵۰

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پژوهشگران با هدف دستیابی به کاهش ۵۰ درصدی مرگ‌های زودرس تا سال ۲۰۵۰، راهکارهای روشن و دسترس‌پذیری را در اجلاس جهانی بهداشت در برلین ارائه خواهند کرد. این اجلاس به‌عنوان یک فرصت مهم برای به اشتراک‌گذاری یافته‌ها و طرح‌های اجرایی در حوزه بهداشت عمومی، در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

گروهی متشکل از ۵۰ متخصص برجسته بین‌المللی در کمیسیون سرمایه‌گذاری در بخش سلامت (CIH) لَنسِت، بررسی‌های عمیقی درباره راهکارهای کاهش احتمال مرگ قبل از ۷۰ سالگی در سراسر جهان انجام داده‌اند. گزارش این پژوهشگران شامل طرح‌هایی برای مقابله با ۱۵ بیماری اولویت‌دار است که هشت مورد مربوط به بیماری‌های عفونی و سلامت مادر و هفت مورد دیگر به بیماری‌ها و آسیب‌های غیرواگیر اختصاص دارد.

به گفته پژوهشگران، برای دستیابی به هدف «۵۰ در ۵۰»، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و خدمات بهداشتی ضروری است. به‌ویژه، افزایش مالیات بر تنباکو به‌عنوان یکی از مؤثرترین سیاست‌های بهداشتی برای کاهش مرگ‌ومیر زودرس شناخته می‌شود.

علاوه بر این، گزارش اشاره دارد که احتمال شیوع یک بیماری همه‌گیر مشابه با کووید-۱۹ در ۱۰ سال آینده بیش از ۲۰ درصد برآورد شده است، که می‌تواند جان حداقل ۲۵ میلیون نفر را بگیرد. این واقعیت ضرورت آمادگی و پیشگیری در برابر بیماری‌های همه‌گیر را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

گزارش بهداشت جهانی ۲۰۵۰، یک نقشه‌راه برای کشورهای با درآمد بالا، متوسط و کم فراهم می‌کند تا با اجرای این راهکارها، رفاه و امید به زندگی را به طور چشمگیری افزایش دهند. ارائه این گزارش به صورت آنلاین به‌منظور دسترسی عمومی از ساعت ۴ تا ۵:۳۰ بعد از ظهر به وقت تابستانی اروپای مرکزی خواهد بود.

اجلاس جهانی بهداشت نه‌تنها فرصتی برای تبادل نظر درباره سیاست‌های بهداشتی است، بلکه می‌تواند به تقویت همکاری‌های بین‌المللی در جهت بهبود وضعیت بهداشتی و کاهش مرگ‌ومیر زودرس در سطح جهانی کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha